.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشيه‌هاي نشست خبري احمدی نژاد

اولين نشست خبري رييس‌جمهور در سال 90 در ساعت 17:15 دقيقه روز دوشنبه 15 فروردين در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست‌جمهوري با حضور تعداد زيادي از خبرنگاران داخلي و خارجي برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا، در اين نشست كه تا ساعت 19:45 دقيقه طول كشيد، حدود 50 نفر از خبرنگاران سوالاتي از رييس‌جمهور در مورد مسائل داخلي و خارجي مربوط به ايران پرسيدند.

بر اساس اين گزارش «عنادي» مجري نشست پس از سخنان مقدماتي رييس‌جمهور در مورد مسائل داخلي و خارجي، خبرنگار روزنامه ايران را به عنوان اولين نفر براي طرح پرسش فرا خواند و علت اين انتخاب را نام «ايران» عنوان كرد.

وي هم‌چنين خطاب به خبرنگاران با بيان اين كه « مي‌خواهيم در اين نشست ركورد تعداد سوالاتي را كه پرسيده مي‌شود بشكنيم» از نمايندگان رسانه‌هاي حاضر خواست كوتاه و غيرتكراري سوال كنند تا پرسشهاي بيشتري مطرح شود.

وقتي مجري خواست خبرنگاران سوالات خود را كوتاه‌تر بپرسند رييس‌جمهور نيز گفت سوال تستي بپرسيد كه تستي جواب دهم. عنادي نيز خطاب به رييس‌جمهور گفت شما تشريحي سوال‌ها را جواب مي‌دهيد. رييس‌جمهور در پاسخ گفت چون سوالات تشريحي است تشريحي جواب مي‌دهم.

اين نشست از شبكه‌هاي جام‌جم، پرس‌تي‌وي، العالم، شبكه خبر و راديو ايران به صورت زنده پخش مي‌شد و برخي اعضاي دولت و مشاوران و دستياران رييس‌جمهور از جمله ثمره هاشمي دستيار ارشد احمدي‌نژاد ، حسيني وزير ارشاد، محمدزاده معاون مطبوعاتي وزير ارشاد، صالحي مرام معاون ارتباطات و اطلاع رساني رييس‌جمهور، جوانفكر مشاور مطبوعاتي رييس‌جمهور و مهدي چمران رييس شوراي شهر تهران حضور داشتند.

بر اساس اين گزارش بر تصوير پشت سر رييس‌جمهور نوشته شده بود "سال جهاد اقتصادي مبارك" و بر بخشي از آن نيز پرچم جمهوري اسلامي ايران نقش بسته بود.

هم‌چنين در بخشي از اين نشست خبرنگار لس‌آنجلس تايمز به رييس‌جمهور گفت سوال من تستي است و آن را بر اساس مشاهدات عيني‌ام مي‌پرسم.

وي گفت در آپارتمانشان بر سر ميزان پرداخت پول گاز پس از هدفمندي يارانه‌ها و افزايش نرخ گاز اختلاف ايجاد شده است.

وي افزود: شما قبلا گفته بوديد اگر در بحث هدفمند كردن يارانه‌ها مشكلي در بخشي پيش مي‌آيد در مورد آن انعطاف به خرج مي‌دهيد تا مساله حل شود.

رييس‌جمهور خطاب به اين خبرنگار گفت: چه ميزان گار مصرف كرده‌ايد كه خبرنگار در پاسخ گفت، ميزان را نمي‌دانم ولي هزينه‌اي را كه آمده است مي‌دانم كه باعث اختلاف در بين ساكنان آپارتمان شده است.

گفت و شنود رييس‌جمهور با اين خبرنگار دقايقي در فضايي همراه با شوخي ادامه يافت .

بر اساس اين گزارش، رييس‌جمهور در اين نشست در مورد حوادث منطقه به صورت مبسوط صحبت كرد.

تعدادي از خبرنگاران خارجي و داخلي در ابتداي طرح پرسش ، عيد نوروز را تبريك مي‌گفتند.

در بخشي از نشست خبرنگاري در مورد آنچه «صحبت‌هاي رييس مجلس شوراي اسلامي مبني بر اينكه دولت تخلف كرده است، خواند» پرسيد و اينكه آيا دولت نمي‌خواهد به صحبت‌هاي لاريجاني پاسخ دهد؟

رييس‌جمهور با خنده به خبرنگار گفت: ما را به دردسر نيندازيد، بگذاريد كارمان را بكنيم.

خبرنگار يكي از شبكه‌هاي ژاپن نيز در ابتداي پرسش خود از رييس‌جمهور، مردم و دولت ايران به خاطر كمك به مردم ژاپن بعد از سونامي و زلزله در اين كشور تشكر كرد و گفت منتظريم شاهد همكاري‌هاي بيشتر ايران و ژاپن باشيم.

تعدادي از خبرنگاران نيز از جمله خبرنگار شبكه cctv چين و همچنين خبرنگار يكي از شبكه‌هاي راديويي كشور از رييس‌جمهور خواستند به آنها براي مصاحبه اختصاصي وقت بدهد.

در اين نشست خبرنگار CBS آمريكا نيز به شوخي خطاب به رييس‌جمهور گفت شما مشكل گاز خبرنگار روزنامه لس‌آنجلس تايمز را حل كرديد، مشكل آب و برق ما را نيز حل كنيد.

وي ادامه داد: چندي پيش وعده داده بوديد كاپشن احمدي‌نژادي به ما بدهيد، ولي اين امر محقق نشد، اين كاپشن را به ما بدهيد تا بپوشيم سردمان نشود.

رييس‌جمهور نيز با همان لحن خطاب به خبرنگار گفت: شايد براي شما ارسال شده و آدرس اشتباه بوده، از دوستان مي‌خواهم براي شما بفرستند از نوع خوبش را، البته مارك ندارد كه بخواهيد به حراج بگذاريد.

در اين نشست تعدادي از خبرنگاران داخلي و خارجي گله كردند كه چرا در آخر نشست سوال مي‌پرسند، در حالي كه سر موقع حضور پيدا كرده‌اند، از جمله خبرنگار رويترز از مسئولان برگزاري برنامه خواست توضيح بدهند چگونه برنامه‌ريزي مي‌كنندكه عنادي مجري برنامه پاسخ داد: خبرگزاري رويترز در نشست‌هاي قبلي از جمله رسانه‌هايي بوده كه در اوايل نشست سوال ‌كرده است.

نشست مطبوعاتي رييس‌جمهور در ساعت 19:45 دقيقه به اتمام رسيد.

پس از پايان رسمي نشست خبرنگاران در اطراف رييس‌جمهور حضور پيدا كردند و برخي مسائل خود و يا گله‌هايي را مبني بر اينكه نتوانستند سوال بپرسند مطرح كردند كه رييس‌جمهور گفت: در نشست مطبوعاتي آينده تاكيد مي‌كنم رسانه‌هايي كه نتوانستند در اين نشست سوال بپرسند سوالهاي خود را مطرح كنند.

در جريان مصاحبه خبرنگاري نيز گفت تريبون سخنگوي دولت خاموش است كه احمدي‌نژاد پاسخ داد: ان‌شاءالله روشن مي‌شود. 

رييس‌جمهور براي اينكه تعداد زيادتري از خبرنگاران بتوانند سوالهاي خود را بپرسند به برخي از سوالات بسيار كوتاه جواب مي‌داد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.